תרפיה

מה יותר מדבק מקורונה?

נראה שאי אפשר לדבר על שום דבר אחר חוץ מאשר על הקורונה. אז נדבר עליה.

בסופו של דבר זמן של משבר מלמד אותנו על זמנים רגילים ולמה כדאי לשים לב גם בשגרה.

אחד התופעות הלא ישירות של הקורונה היא לחץ שנוצר מחרדה ומחוסר וודאות. זה לא רק הפחד לחלות, אלא ואולי לרוב האנשים בעיקר ההשלכות הכרוכות במצב.

לחץ זה דבר מדבק. לא נופל בשיעורי הידבקות מהקורונה עצמה. אם מישהו בבית לחוץ זה משפיע על כל בני המשפחה. אם המישהו הזה הוא ההורה, תהיו בטוחים שגם הילדים חווים לחץ וחרדה.

החדשות הטובות שגם רוגע והרפיה משפיעים בעצמה גבוהה על הסביבה. כמה שזה נשמע פשטני, אבל הורה רגוע מגדל ילדים רגועים יותר. ובמצב של חוסר וודאות וחרדה כמו שאנחנו חווים עכשיו, היכולת שלנו, ההורים, להתמודד עם הלחץ של עצמינו ולתמוך בילדנו היא קריטית לבריאות הגוף והנפש שלהם.

רק כשאנחנו מרגישים בטוחים מספיק, נוכל ללמד את ילדינו כלים להתמודדות יעילה בתקופה הלא פשוטה הזאת. זה לא אומר שאנחנו צריכים להתכחש למצב, לעצום את העיניים ולדמיין ששום דבר מלחיץ לא קורה. זה אומר שנדרש מאתנו להיות יציבים עבור ילדינו ולשמש להם כמורי דרך בטוחים להתנהלות בים הסוער של החיים.

אז מאיפה להתחיל?

אני מציעה להתחיל מעצמינו. להשקיע בהתמודדות עם הלחץ שלנו, כך הילדים יחוו אותנו כעוגן בטוח ויראו דוגמה חיובית.

יש אין ספור תרגילים וטכניקות להרגעה עצמית. השפע הזה מבורך, אבל לפעמים גם מציף ומבלבל.

לכן בחרתי שני דברים הכרחיים מבחינתי לשמירת השפיות והאיזון בתקופה הזאת. יתכן ואת יודעת שמתאים לך משהו אחר על מנת להישאר יציבה. לא משנה במה תבחרי, העיקר שתזכרי לדאוג לביטחון ולרוגע שלך.

הנה הגענו לפרקטיקה:

  1. שימת לב לנשימה דרך פשוטה וזמינה, אך ממש עוצמתית להפחתת לחץ.

הנשימה תמיד אתנו (עד 120). התמקדות בנשימה מחזירה אותנו לכאן ומשמשת כעוגן.

קודם כל אני ממליצה כמה פעמים ביום להקדיש מספר רגעים לשימת לב לאוויר שנכנס לאף ויוצא מהפה. זה לא דורש כל מאמץ או שינוי דפוס נשימה. פשוט להתרכז בנשימה הטבעית ולשים לב לתנועה של האוויר. כמה שנתרגל את זה יותר, כך יהיה לנו קל יותר להירגע בעזרת המהלך הזה בזמנים של לחץ.

אני ממליצה ללמד גם את הילדים את הטכניקה הזאת. אפשר להציע להם לדמיין את האוויר שיוצא ונכנס בצבעים שונים. דימיון הינו משאב משמעותי מאוד אצל ילדים ועוזר להם להתחבר גם לתרגילים "יבשים" כאלה.

  1. זמן איכות עם… עצמי.

אני יודעת שזה נשמע כמו מדע בדיוני. הילדים בבית, הלחץ של הקורונה, ערב פסח. לאיזו אמא יש זמן לעצמה? התשובה היא שאין זמן. חיוני שתיצרי אותו לעצמך, כי הוא לא ייווצר פתאום באורח פלא. את יודעת שעל מנת להעניק לילדיך ולמשפחתך את צריכה קודם כל למלא את עצמך בכוחות ובאנרגיות חיוביות. תחשבי מתי אפשרי מבחינתך לתת לעצמך זמן של שקט, פעילות שאת אוהבת במגבלות הקיימות עכשיו. זאת לא ההזדמנות לנקות לפסח, אלא אם כן זה ממש הרפיה בשבילך. הזמן הזה מיועד לתת לך אוויר ולמלא את מאגר הכוחות שלך. גם אם זה זמן קצר, גם אם זה לא מספיק לתקופה העמוסה הזאת, אל תוותרי. זה עדיין טוב יותר מאשר לא לעשות כלום!

מאחלת לכולנו זמנים רגועים ובריאים!

 

 

 

 

 

 

רגע, אמא! אל תשכחי למלא את כתובת המייל שלך כדי שהפוסטים הכי מעודכנים יגיעו ישירות אלייך

דילוג לתוכן